Skip to content
Laboratoire Parole et Langage

Laboratoire Parole et Langage

  • Education
  • Library
  • Events
  • People
  • English
    • Français
    • English
MENUMENU
  • News
  • Laboratory
    • Presentation
    • Organizational chart
    • Sponsors & partners
    • Contact
  • Research
    • Scientific Project
    • Research teams
      • LEdA
    • Open Science
    • Ethics
  • Platform
  • Productions
    • Publications
    • Dissemination
    • Edition
      • TIPA
      • Etudes créoles
    • Research tools
    • Resources
    • Heritage
    • Videos
  • Photo de groupe lors des Journées du LPL en mai 2024
  • Intervention lors du premier Afterwork de la Cognition le 4 juin 2024
  • Étude sur la communication des adolescents menée par Clara Grégoire, doctorante au LPL
  • Remise de la médaille de cristal du CNRS à Thierry Legou, Ingénieur de recherche CNRS hors classe, le 24 octobre 2023.
  • Suivi de mouvements oculaires (Eyelink2) lors de recherches sur la dyslexie / © Petite Production PAG
  • Expérience EEG en interaction avec un robot ©Furhat
  • Sortie du film promotionnel du LPL à l'occasion de ses 50 ans (2023)
  • Parution du "Panorama des recherches au Laboratoire Parole et Langage" en décembre 2022
  • Représentant.e.s des tutelles et la direction du LPL lors des célébrations des 50 ans du laboratoire le 13 mai 2022

Accueil>>>PENSA project : Teacher trainings “Critical use of digital in education”

Catégorie d'événements: Training

PENSA project : Teacher trainings “Critical use of digital in education”

PENSA project : Teacher trainings “Critical use of digital in education”

Led by Marco Cappellini (LPL/AMU), the PENSA project aims to professionalize teachers using digital technology, in order to support autonomy and citizenship.

Teacher trainings will be organized in June and July 2022 in Aix-en-Provence, Bucharest, Madrid and Rome in the local languages.

PENSA Website: https://pensa.univ-amu.fr/

Contact for more information: elisabeth.sanchez@univ-amu.fr

 

News

accent acquisition animal behavior annotation brain cancer cognition cognitive development computer-mediated communication convergence conversation Conversational Brains Covid-19 Creole languages cued speech deafness dyslexia EEG emotion feedback FFL field linguistics French language gesture interaction irony language language learning language processing languages in contact literacy natural language processing neurofibromatosis type 1 neuroscience oral corpora Parkinson perception of speech phonetics prediction prosody reading speech Tanzania virtual reality voice
  • Education
  • Library
  • Events
  • People
  • English
    • Français
    • English
Credits & legal notices
Sitemap
RSS
Designed from the CNRS Labs Kit