Skip to content
Laboratoire Parole et Langage

Laboratoire Parole et Langage

  • Education
  • Library
  • Events
  • People
  • English
    • Français
    • English
MENUMENU
  • News
  • Laboratory
    • Presentation
    • Organizational chart
    • Sponsors & partners
    • Contact
  • Research
    • Scientific Project
    • Research teams
      • LEdA
    • Open Science
    • Ethics
  • Platform
  • Productions
    • Publications
    • Dissemination
    • Edition
      • TIPA
      • Etudes créoles
    • Research tools
    • Resources
    • Heritage
    • Videos
  • Photo de groupe lors des Journées du LPL en mai 2024
  • Intervention lors du premier Afterwork de la Cognition le 4 juin 2024
  • Étude sur la communication des adolescents menée par Clara Grégoire, doctorante au LPL
  • Remise de la médaille de cristal du CNRS à Thierry Legou, Ingénieur de recherche CNRS hors classe, le 24 octobre 2023.
  • Suivi de mouvements oculaires (Eyelink2) lors de recherches sur la dyslexie / © Petite Production PAG
  • Expérience EEG en interaction avec un robot ©Furhat
  • Sortie du film promotionnel du LPL à l'occasion de ses 50 ans (2023)
  • Parution du "Panorama des recherches au Laboratoire Parole et Langage" en décembre 2022
  • Représentant.e.s des tutelles et la direction du LPL lors des célébrations des 50 ans du laboratoire le 13 mai 2022

Accueil>>>Call for papers: TIPA journal n° 39 (2023)

Catégorie d'actualités: call for papers

Call for papers: TIPA journal n° 39 (2023)

Call for papers: TIPA journal n° 39 (2023)

Call for papers

Issue 39 (2023) of TIPA journal

https://journals.openedition.org/tipa/6064

Theme: Discourse, literacy and digital literature: what creative and didactic issues?

Coordinated by Isabelle Cros and Christelle Combe

Submission deadline: February 1, 2023

News

accent acquisition animal behavior annotation brain cognition computer-mediated communication convergence conversation conversational agent Conversational Brains Covid-19 creative pratices Creole languages cued speech deafness digital literacy dyslexia EEG EFL emotion FFL field linguistics French language gesture interaction irony language language learning language processing languages in contact literacy natural language processing neurofibromatosis type 1 neuroscience oral corpora perception of speech phonetics prediction prosody reading speech Tanzania virtual reality voice
  • Education
  • Library
  • Events
  • People
  • English
    • Français
    • English
Credits & legal notices
Sitemap
RSS
Designed from the CNRS Labs Kit